Wednesday 10 October 2012

ADIK ADAM AHMAD SYUKRI > Doakan & Hulurkan bantuan

Pagi ni saya dan rakan2 lain mendapat msg dari seorang rakan kami yang sedang bercuti bg melengkapkan  persiapan perkahwinan beliau yang akan berlangsung pada hari sabtu ni..

Msg beliau meminta kami google nama Adam Ahmad Syukri, katanya beliau sedih melihat keadaan Adik adam yan telah kuar di MHI....sebelum ni kami hanya mendengarnya tanpa cuba mencari berita lanjutannya....Thanks Allah kerana mengerakkan hati sahabat kami untuk mengegar diri kami bg mengetahui tentang adik Adam...

Saya dengan tangkasnye (tangkas ke?) memgoogle nama adik Adam....benar seperti apa yang rakan saya katakan...keadaan adik adam sangat menyedihkan...ya Allah besarnya dugaan MU kepada anak kecik itu bersama keluarganya....namun saya sangat yakin, Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba2nya...bersabarlah wahai ibu...bertabahlah wahai ayah....bertahanlah wahai adik adam....iyee...hati saya jua tersentuh...walau saya belum menjadi ibu...tapi hati sebagai seorang manusia biasa pasti akan tersentuh.

Dengan ini, sy meminta jasa baik semua mereka yang prihatin terhadap nasib yang menimpa adik adam untuk sama2 menghulurkan bantuan dari  segi wang ringgit ataupun doa...Semoga Allah merahmati kamu...amin....

Di sini saya ceritakan serba sedikit tentang adik adam


Adam lahir secara vacuum pd 4/3/12 dan sewaktu kelahirannya adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan oksigen.scan mri pd 9/3/12 menunjukkan otak adam mengalami kerosakan yg amat teruk..adam tidak pandai menelan air liur dan bergantung pada mesin oksigen untuk terus hidup.adam juga perlu bergantung pd mesin suction krn tidak pandai menelan air liur untuk sedut air liur dlm rongga hidung dan mulutnya. Mata kanan adam mengalami injured,begitu jg dgn telinga sblh kanan yg tidak dapat mendengar krn krosakan pd bhgian dalam telinganya.Doktor pakar otak mengesahkan adam akn terlantar seumor hidup dan peluang untuk berjalan dan hidup seperti kanak-kanak normal mmg amat tipis.doktor pakar otak mengklasifikasikan kerosakan otak adam sebagai kematian saraf otak..

 







NORAISYAH MD MALENA

LOT 432 TMN SUSUR JAMBU

LN JAMBU SELATAN

96100 SARIKEI SARAWAK



Mobile : 013-3439702



02040007292201 CIMB

Noraisyah Md Malena
untuk mengetahui lebih lanjut, bolehlah ke page ADAM AHMAD SYUKRI


Thanks

No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...