Wednesday 3 July 2013

bengal

Assalamualaikum...

kepala bengal
bengal dengan segala permainan
menjelekkan
kepuraan


kepala bengal bila melihat sekeliling aku
kamu dengan sikap yang menjengkelkan
bosan setiap kali mengingati , bengal kepala aku
hirisan kebosanan itu menghembus setiap hari aku
setiap masa mendengar cerita yang sama
tiada yang berbeza
tak de usaha untuk cuba perbaiki semuanya
setiap orang mempertahankan diri sendiri

cubalah mengalah
ko dah cukup dewasa utk menangani
tak rugi jika kau mengalah
jgn ikut keras kepalamu
apa yang kau mahu??
semua org perlu ikut segala rentakmu yg dungu??
Dia manusia seperti kamu
Dia ada hati perasaan seperti kamu
yang sentiasa terperangkap dalam sejarah lama
dengan setiap kelakuanmu
yang menyakitkan perasaannya
dan yg pasti ianya berpunca dari kamu

aku inginkan ketenangan dalam situasi begini
aku inginkan kebahagiaan dalam kelompok ini
sampai sekarang aku cuba fahamkan
kenapa kau tiada perasaan utk cuba mendamaikan

keadaan begini
membuatkan aku bengal

No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...