Thursday 5 April 2012

KURSUS KAHWIN - Part 2 (Amalan hidup yg tak sihat)

Alhamdulillah...finally aku ada masa jugak nk continue part ni...hehehehe...nk karang,nk dpatkan idea mcm mentol nyala2 tu...perlukan masa yg betul2 free kot...di tambahi tika tu lak di datangi idea yg mencurah2..sngat best tuk mengarang...hihihi...dulu ms aku sekolah Men. kalo cikgu ada bg homework untuk buat essay,aku paling suke buat waktu malam...dgn keadaan rumah sunyi sepi hnya di temani radio...idea akan dtg beribu2 lemon...hihihi..rindu lak zaman2 tu...

Hmmm ok lah, actually untuk kali ni aku nak share satu story morry yg aku perolehi semasa aku menghadiri kursus kahwin kat Dewan Masjid Abu Bakar tu...aku rs penting kot nak share cite mcm ni...then aku mcm tak sangka ada lagi keadaan seperti itu berlaku di Negeri ini...mcm2 lagi kot yg ada cuma mngkin aku tak tahu dan tak berlaku dalam lingkungan orang2 yg aku kenali...tp sedey pun ada gak bila mendengarnya...agak2 kenapa dan mengapa ia berlaku?aceh...mcm ahli motivasi lak aku ni...hehehehehe...

Korang pena dengar tak tentang  perkahwinan hanya menutup satu kejahilan semata >>garang beno ayat ni...hihihi..tp tak pe laaa ek...aku rasa itu ayat yg paling ok kot...huhu...if tak...maafkan yer...
tp actually perkara mcm ni mmg ada...mungkin banyak,cuma kite jer tak nampak....eh! tak start lg upanya cite nyer...hehehehe..sowie...

Citenya begini...ada seorg lelaki ni telah bertemu dgn seorg doc krana telah mengalami st penyakit di bahagian sulitnya..setelah diperiksa oleh doc,doc mengesahkan bahawa lelaki itu telah terkena siplis. Doc bertanyakan kpada lelaki itu adakah dia telah mengamalkan seks bebas,tp disangkal sekeras2nya oleh lelaki tersebut. Maka doc tersebut meminta lelaki itu membawa isterinya untuk melakukan pemeriksaan kerana di khuatiri terkena jangkitan yg sama.

So beberapa hari kemudian,lelaki tersebut telah membawa isterinya untuk membuat pemeriksaan,bila melihat lelaki tersebut,doc itu agak terkejut kerana isteri lelaki itu sedang sarat mengandung. Doc itu sngt khuatir if anak didalam kandungan itu jug akan di jangkiti.Tp alhamdulillah setelah di buat pemeriksaan...isteri and bayi di dalam kandungannya terselamat dari di jangkiti kuman......alhamdulillah....hurmmm leh tak if nk smbung  cite pada entri akan datang....leh ea....so kite sambung duluuuuuu.....hehehehehe






No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...