Monday 30 April 2012

TOLONGLAH INGATKAN AKU

Alaaaa....dah draft sikit nyer lama....tp x post2..punya lah pemalas tahap cipan...arggh semua malas...ntah ape2..nak jadi ape?of cos laaaa nak jadi diri aku..so diri aku ni pemalas ke?of cos laaaa sikit malas, rajin banyak...hahahhahahaha..kikin oooo kikin..pasan kau jerk....

Hurmmm..actually aku minat menulis,membaca semua..menaip?emmmm.....cikit kot .....ooo patut laaa syik draft je memanjang....ade beza ker??of cos laaaa ada..aduhai..asal laaa lemau ni kikin...kah3...x cukup makan ke?tak kot...sbb badan dah kembang...itu ke yg x cukup makan?chooooooiiiii

Semalam aku g sebuah pasaraya, membeli bahan tuk aku masak bg mengisi perut aku ni....yg syik minta makanan memanjang..haaaaaiii...mana laaaa tak gemuk oiiiii...ok laaaa, kite lupakan laaaa bab gemuk2 ni....lupakan sat je....aku nk story apa yg berlaku di pasaraya tersebut...perasaan yg dtg tiba2...hahahaha..kalau kawan aku ada, pasti kena kutuk tahap ungka laaa aku...nak feeling tetiba....korang berminat ke nak tau...ahhh x nak x pe...aku just nak luahkan jer....leh kan?

Nak tau ms aku ngah sbuk nk bayar...tiba2 aku dgr suara seorg budak nangis...tp x laaa budak sngt..umur dlam 13-14 tahun...mungkin....aku x pasti....dia menangis mcm inginkan sesuatu...aku dok peratikan jerk...budak tu g kat ayah dia smbil pegang reket badminton..dalam hati kecil aku berkata,mungkin budak ni nangis...sbb pd mula mak dia x bg dia beli reket tu....mungkin laaaa...pd firasat aku jer...bila aku peratikan lagi...aku tgok dak ni mcm kekurangan...maksud aku x cukup normal..cam ne nak cite ek....hmmmm maksud aku tak normal mcm kite yg cukup normal ni...dak tu nangis dengan suara yg kuat and sengau (kalo kite ni agak normal,adakah kite akan mcm tu?) butir bicara juga agak tidak di fahami....fizikal budak tu juga ada kekurangan....then aku peratikan lagi (kebetulan aku tunggu lama untuk bayar), bila aku perati and perati....baru aku sedar yang bawa budak ni pun keadaan fizikalnya agak tak normal....suara budak tadi still kedengaran bercakap2 di sebelah bapanya smbil tunjuk2 maknya..tnpa aku tau apebenda butir yg dia ckp...mmg aku x berapa nak faham...walau suara dia agak kuat kedengaran....ahhhhhhh.....ni yg aku tak boleh nk menahan.....aku leh menangis tgok keadaan tu semua....tiba2 aku rasa betapa beruntungnya aku...Allah bagi aku nikmat tak terhingga...cukup sempurna sifat aku, tak seperti budak tadi....ahhh...aku naik malu dengan dak kaunter tu....for sure aku tak kan g pasaraya yg berdekatan dgn rumah aku tu untuk seketika..bimbang aku di cam....kememeh(bujek aku retissss..hahahhha)

Aku cuba ingatkan diri aku ni..betapa bertuahnya aku....cukup segala yg Allah beri kat aku....Tapi aku sering lalai dan tersasar dari tujuan aku hidup kat mukabumi ni...malunya...bila sering lupa pada yg telah memberi aku nikmat kehidupan dan segala2nya...Tolong laaaa teman...tolong laaaa ingatkan aku jika aku terlupa...tolong ingatkan siapa aku....tolong ingatkan aku jika aku riak dengan apa aku ada.......tolong ingatkan aku, aku hanyalaaa seorg hamba yang tak punya apa....hanya menumpang kepada Si Pencipta...kerdilnya aku...




No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...