Monday 10 October 2011

Dugaan ini datang & pergi...alhamdulillah

Sentiasa melafazkan alhamdulillah jika hadapi sesuatu
Anggap apa yang berlaku dalam hidup
Ada sesuatu hikmah yang tersembunyi
Kadang2 dalam kesakitan datang kebahagiaan


Sebab apa???
Aku dah rasa & alami semua tu
Aku yakin Allah sentiasa ada bersamaku
Maha melihat apa berlaku
Pengalaman lalu adakalanya perit nak di mengerti
Sudut hati tak mmpu menerima akal menolak reality
Menolak dan melarikan diri dari sesuatu yang telah tertulis untukku
Walau ia bukan jalan penyelesaian untukku
Hanya Itu yg tergerak dihati
Tapi aku yakin Skrg ini
Mgkin ia satu fasa kehidupan yang harus aku tempuhi
Menyentuh hati nurani
Jauh membawa diri pada yang tak dikenali
Bertahun sudah akhirnya kembali
Kembali mohon agar d mengerti
Alhamdulillah...bersyukur diri yang tak terperi


Sapa aku untuk merubah???
Aku tak punya kuasa sehebat Itu
Siapa aku untuk menghalang??
Kuasa bukan di tangan aku
Hanya Allah sahaja yang mampu lakukan segala
Gerakkan hati untuk ambil kputusan berani
Jangan salahi diri ku atas apa yang terjadi
Menerima kembali ianya semua dgaan duniawi
Dan tak akan Pena lg menunding jari pada kedua org yg d sygi...
Mungkin mereka juga mnjadi mngsa keadaan
Dikhianati oleh manusia tiada pedoman
Hingga tak Mahu mndengar rayuan jiwa yg merintih
KerNa pelbagai perkara ganjil yang datang tak perna habis
Tak mmpu untuk d ungkai satu persatu


MasyaAllah airmata ini ingin jatuh lagi
Bila menerjah segala memori ini
Ayuh bangkit dari segala yang pasti
Biar mereka yg lain x mengerti menuduh aku sesuka hati
Memandang aku dengan benci
Hina caci dan keji Itu smua duniawi
Sesungguhnya hanya Allah yg maha ketahui
Apa yang terbaik untuk hambanya
Ini laaaa yang aku tanam dalam hati ini
Aku yakin kesakitan dan dugaan ini Pasti Akan berakhir satu hari nanti
Tak Kira bila detiknya
Walau tika saat akhir nafas ini terhenti


Ya Allah, Betapa berat mana pun yang kamu berikan pd aku
Dari kesakitan yang panjang
Dari kebenciaan hati yang dalam
Dari hasad dengki yang tak di undang
Dari kemarahan yang mengcengkam
Dari keburukkan yang datang
Dari dendam manusia yang menganiya
Aku tetap bersyukur
Kerana Dari situ banyak perkara yg aku pelajari
walau bertahun aku alami
Dari tak mmpu terima kenyataan aku berjaya hadapi
Menyedari Kekurangan diri
Segala bukan milik yang pasti
Segalanya Dari MU ya Ilahi

2 comments:

  1. Sesungguh bukan senang untuk kotakan apa yang kita kata.. kadang kala hati dan lidah tak sekata dan seirama..lidah sedap je kata.. redha.. tapi hati? kelakuan? langsung tak tunjukkan apa yang di kata..

    dan sesungguhnya.. kekuatan tu sendiri kene cari dengan usaha berdoa... tak kuat kalau nak harapkan hati kerdil seorang manusia ini Kin..

    Tahniah sebab awak dah laluinya.. dan jujur saya cakap.. apa yang terjadi pada awak telah banyak merubah hidup saya ke arah yang lebih baik.. sungguh besar dugaan yang awak terima.. tapi besar juga hikmah di sebalik kesemua ini...

    Saya pun mahu jadi kuat macam awak.. i wish too!!! semoga Allah kabulkan doa saya untuk jadi kuat... dan tak selalu down.. hmm...

    Awak.. terima kasih atas segalanya.. .saya amat hargainya wak...

    ReplyDelete
  2. hehehehe...betul apa awk cakap...kite mudah melafazkan kata,sukar untuk kotakan segala...kite tak punya apa...x pena puas dgn yg ada...nnti if ade ms,sy share lg dgn awk yer..at least awk x cepat down dgn stiap apa yg awk lalui...bersyukur laa sentiasa kite bersama...aargghhh sedih rs...

    ReplyDelete

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...