Saturday 24 November 2012

Kuasa buat orang lupa

Aku bukan ahli politik
Aku tidak gemar berpolitik
Tapi kekadang aku mengikuti perkembangan politik

Aku tak bercita2 menceburi bidang politik
Kerna nyata Itu bukan bidang aku
Itu juga bukan minat aku

Kekadang bila melihat keadaan sekeliling
Aku benci dengan org yg berpolitik
Benci Itu tak baik
Tp trus trang ia memaksa aku
Sakai lah aku ni

Tapi aku lagi benci dan marah
Bila org mengunakan agama untuk berpolitik
Ni bukan sakai
Sedih , hiba
Mmg tak de akal laaa
Nak mendapatkan kuasa & nama
Sanggup mempergunakan agama
Kelabukan mata yg dah buta
Buta mata buta hati
Kasihan mereka

Ya Allah
Satukanlah umat Islam yang berada di seluruh cakerawala
Agar dapat menghapuskan musuh utama
Hindarkan kami dari perebutan kuasa
Kesannya hanya sia-sia
Durjana yg menghasut domba
Memporak peranda

Ya Allah
Dekatkan semua pemimpin
Ke agama yg diredhaiMu
Memimpin kami melalui sunahMU
Mencontohi pemimpin teragung
Rasul yang tersanjung
Nabi Muhammad S.w.t

Ya Allah
Yang membolak balikkan hati kami
Hanya padaMU tmpat ku berharap


No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...