Friday, 28 October 2011

Audition giler aahhhhhh

semlam dalam sejarah mak rah....tak pasal2 aku kena sumbgkan suara aku yang memang sumbang.....gaya bagai.....ngagagggagaga....malu siott bila ingat2 lek smua tu...aduhai...demi department aku memberanikan diri,hilang gusar gulana,degupan jantung kencang selari ngan prsaan bergelorah...kah3...lawak.......x pe laaaa, at least aku jadikan ini pengalaman pertama..keh3....pecah prut ni,x leh nak brenti gelak.......

Wednesday, 26 October 2011

Price from RM12 - RM40

febret pmpuan kan msti nak cantik, lagi2 kalo murah kan..hehehehe....so kat sini sikit murah laaa.....mau tak?


BL001 RM 35

BL002 RM 25

BL003 RM25

BL004 RM38

BL005 RM38

BL006 RM15

BL007 RM10

Tuesday, 25 October 2011

Baju Hoodie nak cuba??







Di wajah Itu......

Di wajah itu tersimpan sesuatu
Di wajah itu hanya satu
Di wajah yang sering aku rindu
Di wajah itu punya rasa sayang
ku renung wajah itu
Garis tua kelihatan
ku renung anak matanya
ku tau ada yang terpendam
tika matanya di lelapkan
aku menangis memandang
terlalu banyak pengorbanan yang dicurahkan
segala keperitan hanya mmpu di simpan
Wajah itu penuh ketenangan
ketenangan tak dapat kugambarkan
apa bakti ku ingin ku curahkan?
mampu kah ku capai?
ingin sekali aku ingin membahagiakan
harta bukan nilai
namun ku ingin memberi kemudahan


tika mata yang pejam berkelipan
aku merubah pandangan
namun hanya gerakan kecil kelihatan
ku pandang lagi melihat wajah itu
kesedihan tertusuk di sanubariku
ketahui laaa aku sangat menyayangimu
tak mampu untuk ku katakan apa isi hatiku
ingin ku kucup dahimu
namun aku tak mahu meganggu lenamu








di wajah itu
yaaaa wajah itu
aku berjanji dlm diriku
tersemat dalam semangatku
aku akan pastikan semuanya tercapai olehku
yang penting demi melihat kau xlekang dengan senyuman
terus tenang kelihatan di wajahmu
aku bahagia melihat kau begiu
oh ABAH.....kau lelali yg benar2 bermakna dlm hdupku...




Friday, 21 October 2011

Jangan Bersedih lagi

Jangan kite bersedih lagi Atas ape2 yg telah terjadi Yakinlah dalam hati Semua Itu ujian ilahi Jangan kite bersedih lagi Atas apa yang kite lalui Walau sedih mana jua yang kite rasai Anggaplah ia satu nikmat yg tak terperi Hey semua,buang kesedihan ini Senyumlah dibibir penuh bererti Lalui dengan pnuh keredhaan di dlm hati InsyaAllah satu hari pasti kite mngerti Mngapa ini yg terjadi Bahagia punya fmly yg menyayangi Teman hati yang terlalu menjg diri ini Kawan-kawan rapat yang mewarnai hdup ini sebenarnya dah terlalu beerti Atas nikmat yang telah Allah beri Jadi buangkan laa kesedihan ini Wahai fmly,tman dan rakan yg ku syg Ku kuatkan diri menerima sgala yg mendatang Kesakitan ini pasti hilang Tiada pasti apakah yang mendatang Walau apa jua Bersabar dan jgn bersedih lagi

Wednesday, 19 October 2011

BersaRa dari Sukan


sebahagian mesti rasa poyosss ngan tajuk aku ni, hahahhahaha.....sebahagian lagi msti rasa meloyakan..hihhi..apa pun reaksi yg di terima,aku ok jerk..keh3...kira2 bujek aku ni atlet ke hapeh??bila aku baca lebih 2 kali pun aku rasa kelakar tahap cipan kira2nya...hihihi...wut ever laaaa.....

aku rasa tiba saatnya kot tuk aku mengurangkan diri aku untuk mengikuti segala aktiviti sukan yang ada.....dah puas aku bersukan dari zaman2 tok nadim lg hingga skrg zaman tok mudin...so saat nya lerr aku x yah nak tnjuk hebat sngt..dah uzur beno rasanya ni...keh3....lg pun bukan aku hebat mana....nak kate atlet pun idak...mungkin elok digelar jagung sekolah and kampung....sedap kunyah...mknanya senang makan lerrr...aiseeehhhhh....kire ok ler tu kan?




so pasni tiada lagi zaman kegemilangan dalam bidang sukan aku...cukup laaa kot...aku berbakti selama ni..bakti hapeee ntah..layankan ajer k.....aku nak up laaa jugak before nk gntung tali kasut...gantung tali haje ocaaay! :) , so tiada lagi jeritan suara kambing dalam court...so tiada lagi brief yang ntah apa2 pasal strategi poyoossssss....so tiada lagi tergedik2 berlari manja mengejar bola n mengshoot bola even seringkali  tersasar..tapi aku bangga sebanrnya & happy dpt knl kengkawan seangkatan aku..even berat mana pun...;angkat juge leerrr......seyes,sepanjang aku menjerumuskan diri slm bidang ni, aku kenali ramai org...dapat ramai kawan.....tu kelebihan nya....pasti aku merinduiiiiiiiiiiii..huaaaaaaaaa........wat ms ni aku rs ni kputusan yang paling tepat....cewaaaaahhhh......layaannnnnnkaannn aku.....

cite pasal sukan ni...aku teringat cikgu yusry....cikgu ni banyak bimbing aku dalam dunia  sukan dari aku sekolah rendah lagi...mana agaknya cikgu yusry sekrang..cikgu yang banyak memberi gelaran pada aku,mas,fiza and misah......miss tat moment...huhuhu




so.....aku malas nak coleteh ntah ape..merapu membuat sakit mata....akhir kata dari aku.....

" BIAR KITE KAWAL GELANGGANG, JANGAN BIARKAN GELANGGANG KAWAL KITE"


oraittttt.................chaaaauuuuuu chinchaaaaaaaaaaaaaaau









Tuesday, 18 October 2011

si tuaaaa x sedar diri

uhhhh...dengar tajuk macam kurang ajar kan??my mum pun mmg tak ajar aku cam ni....lg2 ngan org TUA.....tp aku tul2 tak fham ngan satu orang tua ni......dan aku tak kisah kalau dia tak faham aku...mmg aku tak mau pun...eh...eh...nak..nak..aku nak dia faham aku satu ni jer.....nak faham lak..pening laaa pala aku ni...huhuhu...sebenarnya aku nak dia faham yang aku ni dah tak boleh nak tahan dengan dia..sampai tahap aku dah menyirap tahap unta....tu je aku nak dia faham...kalau susah sangat nak faham, mcm mana aku nak fahamkan? grrrr....dah tua susah nak faham...ahhhh..mungkin dia dah kurang daya ingatan...sbb umur yang makn meningkat....hurrrmmmm mgkin jugak kan...sian lak if aku nak bg peyepak sulong aku (of cos sulong sbb aku tak pena lg sepak dia) tp aku rasa mmg patut kot dia kena sepak ngan aku....ahhh aku ni jap sian..jap jgn...jap iyeee....aku pun dah pening laaaa ni....aduhaiiii...kacau laaaa mcm ni....

jap2...tarik nafas..tenangkan fikiran....napa laaaa kau ni x pen faham...baya bapak aku kot...tua2 nak mengatal apehal ek...then kalo reti bahasa yang org tak suke ,orait laaaa juga....ni boleh wat muka tak tau je....ckp bebaik tak jalan, so nak suh aku layan mcm mana....nak kurang ajar....ade laaa jugak....tp x boleh nak kurang ajar sangat kot...sbb dia tua....ORG TUA! isssskkkk....silap2 hb nnti, toilet pun dah lupa kat mana..bawah meja di sangka toilet...so pada mereka2 ini....kan elok kalo perbanyakkan amalan...dekatkan diri pada Allah....jgn laaaa makin tua makin menjadi...smoga si tua itu berubah ea...amin....

Sunday, 16 October 2011

Nasi kukuS ayam Bunga @)----

Alhamdulillah....semuanya berjalan lancar..
tak lama lagi projek aku akan bermula..
nasi kukus ayam..
Aljhamdulillah..Allah telah permudahkan segala urusan ku ini...
Thanks Allah..
smoga Allah membuka pintu rezeki seluasnya untuk ku..
InsyaAllah..
smoga aku sabar hadapi segala dugaan yang mendatang..
yeaaayyy..banyak impian yang aku ingin laksanakan
semoga aku berjaya laksanakan...aminnnnnn

Alhamdulillah

Dalam sedar tak sedar
Banyak kelebihan yang Allah kurniakan pada aku..
tak...tak..tak......ni bukan aku nak perasan
Tp kenyataan.....
bila aku pk2 balik
kebanyakkan apa yang aku boleh buat
Ramai yang kawan aku tak mampu nak buat
Alhamdulillah...terima kasih Allah
mula2 aku rasa pelik dgn diri aku..
Tapi rasa berdosa sendiri lak bila mempertikaikan semua ni..
ni semua keje and kuasa Allah
siapa yang memperkatakan smua ni
dan memandang serong pada semua ni
seperti mempertikaikan kehendak Allah
maafkan aku ya Allah..
Apa pun aku bersyukur atas kurniaan MU ini...

Thursday, 13 October 2011

Tips if bangun lambat g keje

hehehehehe
sbb kekadang bnda ni slalu laaa berlaku kat aku
selalu ker??
sejak akhir ni selalu laaaaa....huuhuhu

so, bila aku dah kerap jadi mcm tu
ade berapa perkara laaa boleh membuatkan kite cepat bersiap
tuk ke tempat keje
waaaah...waaaaah......wahhhhh....


apa yang harus korang buat ialah.........
1) first, bila time gaji korang kuar, korang mesti nak shopping baju semua kan?? so aku sarankan kat sini, beli laaaa baju yang tak payah nak gosok k...fesyen paling mudah, baju tsirt then pakai blazer,smart kan???? kalo baju kurung..korang beli laaaa kain chiffon....hahahhahha....confirm x kelam kabut...

Cantik juga kan..rare laaaaa












2) bagi pmpuan lak, msti sbuk nak make up bagai,so..aku cadangkan kat sini.....beli suppliment ke....vitamin ke,cucuk vitamin C kat kulit smua. so bangun pagi lambat, cnfirm tak payah make up...dah cantik original dah

3) untuk lelaki lak, biasanya yang buat lambat siap, bila nak setting rambut...sikit punya laaaaa laaaama, so untuk mudahkan semua n cepatkan keje, potong rambut tapak 2 atau 3, cnfirm x lama setting rambut..











4) yang pakai tudung laaak, banyak kan membeli tudung syria k, so bila lambat sarung jer laaaaa...mudah kan?


so amacm???ok tak cadangan saya ni...kalo tak berkesan pada korang, tak pe laaaa....hahahhahahhahahaha


ok..hari mengila...






Monday, 10 October 2011

Dugaan ini datang & pergi...alhamdulillah

Sentiasa melafazkan alhamdulillah jika hadapi sesuatu
Anggap apa yang berlaku dalam hidup
Ada sesuatu hikmah yang tersembunyi
Kadang2 dalam kesakitan datang kebahagiaan


Sebab apa???
Aku dah rasa & alami semua tu
Aku yakin Allah sentiasa ada bersamaku
Maha melihat apa berlaku
Pengalaman lalu adakalanya perit nak di mengerti
Sudut hati tak mmpu menerima akal menolak reality
Menolak dan melarikan diri dari sesuatu yang telah tertulis untukku
Walau ia bukan jalan penyelesaian untukku
Hanya Itu yg tergerak dihati
Tapi aku yakin Skrg ini
Mgkin ia satu fasa kehidupan yang harus aku tempuhi
Menyentuh hati nurani
Jauh membawa diri pada yang tak dikenali
Bertahun sudah akhirnya kembali
Kembali mohon agar d mengerti
Alhamdulillah...bersyukur diri yang tak terperi


Sapa aku untuk merubah???
Aku tak punya kuasa sehebat Itu
Siapa aku untuk menghalang??
Kuasa bukan di tangan aku
Hanya Allah sahaja yang mampu lakukan segala
Gerakkan hati untuk ambil kputusan berani
Jangan salahi diri ku atas apa yang terjadi
Menerima kembali ianya semua dgaan duniawi
Dan tak akan Pena lg menunding jari pada kedua org yg d sygi...
Mungkin mereka juga mnjadi mngsa keadaan
Dikhianati oleh manusia tiada pedoman
Hingga tak Mahu mndengar rayuan jiwa yg merintih
KerNa pelbagai perkara ganjil yang datang tak perna habis
Tak mmpu untuk d ungkai satu persatu


MasyaAllah airmata ini ingin jatuh lagi
Bila menerjah segala memori ini
Ayuh bangkit dari segala yang pasti
Biar mereka yg lain x mengerti menuduh aku sesuka hati
Memandang aku dengan benci
Hina caci dan keji Itu smua duniawi
Sesungguhnya hanya Allah yg maha ketahui
Apa yang terbaik untuk hambanya
Ini laaaa yang aku tanam dalam hati ini
Aku yakin kesakitan dan dugaan ini Pasti Akan berakhir satu hari nanti
Tak Kira bila detiknya
Walau tika saat akhir nafas ini terhenti


Ya Allah, Betapa berat mana pun yang kamu berikan pd aku
Dari kesakitan yang panjang
Dari kebenciaan hati yang dalam
Dari hasad dengki yang tak di undang
Dari kemarahan yang mengcengkam
Dari keburukkan yang datang
Dari dendam manusia yang menganiya
Aku tetap bersyukur
Kerana Dari situ banyak perkara yg aku pelajari
walau bertahun aku alami
Dari tak mmpu terima kenyataan aku berjaya hadapi
Menyedari Kekurangan diri
Segala bukan milik yang pasti
Segalanya Dari MU ya Ilahi

Mampukah kite meneRima teguRan? :(

Sebuah hadith mauquf* dari Aisyah RadhiAllahu anha,
"Sesiapa yang mencari keredhaan Allah menyebabkan manusia lain marah kepadanya, Allah akan terus redha kepadanya dan menjadikan hati-hati orang lain juga redha kepadanya.
Sesiapa yang mencari keredhaan manusia, menyebabkan Allah murka kepadanya, Allah akan terus murka kepadanya, dan menjadikan manusia lain benci kepadanya."

Hadith sahih Ibn Hibban (Kitab al-Bir wa al-Ihsan, no. 276)
rujuk juga Kitab al-Ilal, no. Masalah 1800, halaman 1247 mengenai sanad hadith mauquf tersebut.


Apabila melihat kemungkaran yang dilakukan oleh rakan-rakan terdekat kita, seringkali kita (termasuk diri saya sendiri) akan berfikir dua, tiga kali sama ada ingin menegur mereka ataupun tidak.

Kita sering akan memikirkan bagaimana penerimaan rakan tersebut apabila ditegur. Adakah rakan kita itu boleh menerima teguran kita? Tidakkah dia akan marah dan kemungkinan tidak akan berkawan dengan kita lagi?

Persoalan itu kerap bermain di fikiran. Kita lebih takutkan kemarahan rakan (manusia) berbanding dengan kemurkaan Allah. Sedangkan kita tahu, Allah sentiasa ada bersama kita.

Jika kawan kita itu tadi memarahi kita, kita masih punyai Allah. InsyaAllah, suatu saat Allah pasti memberikan hidayah kepada kawan tersebut dan semoga dia akan menyesali perbuatannya memarahi sesiapa yang menegurnya.

Hadith Abu Said Radhiallahu anh:

Diriwayatkan daripada Tariq bin Syihab r.a katanya:

Orang pertama yang berkhutbah pada Hari Raya sebelum sembahyang Hari Raya didirikan ialah Marwan.
Seorang lelaki berdiri lalu berkata kepadanya: Sembahyang Hari Raya hendaklah dilakukan sebelum membaca khutbah.
Marwan menjawab: Sesungguhnya kamu telah meninggalkan apa yang ada di sana.
Kemudian Abu Said berkata: Orang ini benar-benar telah membatalkan apa yang menjadi ketentuan kepadanya sedangkan beliau pernah mendengar Rasulullah Sallahu ‘alayhi wasallam bersabda:

Sesiapa di antara kamu melihat kemungkaran, maka dia hendaklah menegah kemungkaran itu dengan tangannya iaitu kuasanya. Jika tidak mampu, hendaklah ditegah dengan lidahnya. Kemudian kalau tidak mampu juga, hendaklah ditegah dengan hatinya. Itulah selemah-lemah iman.”

Ruginya hidup jikalau

Alangkah ruginya kita.
Allah memanjangkan umur kita sehari lagi
tetapi kita mencemari paginya dengan keluhan.

Alangkah ruginya kita
ketika Allah menguji kita dengan sedikit kepayahan
lalu kita menyesali kehidupan.

Alangkah ruginya kita
apabila Allah uji dengan sedikit kesusahan
lalu kita melupakan segala kesenangan yang pernah diberikanNya.

Alangkah ruginya kita
apabila sedikit keburukan yang Allah timpakan
lalu kita mengingkari segala kebaikanNya yang melimpah ruah.

Alangkah ruginya kita
ketika Ramadhan telah berlalu
tetapi kita masih belum mendapat pengampunanNya.

Alangkah ruginya kita
ketika kehidupan telah berakhir
namun tidak ada bekal yang kita bawa pulang

Alangkah ruginya kita
ketika kita mula insaf dan menyesal
namun semuanya tidak berguna lagi.


"Sesungguhnya orang yang rugi itu adalah orang merugikan dirinya dan ahli keluarganya di hari Qiamat. Ketahuilah bahawa itulah kerugian yang sebenar-benarnya"

kawal maRah sebelum memakan diri

Marah adalah emosi manusia yang memang normal dan sihat. Tapi apabila ia tidak dapat dikawal, emosi ni akan membawa masalah di tempat kerja, dalam hubungan peribadi mahupun dalam keseluruhan kualiti hidup anda. Kemarahan yang tak terkawal akan menjadi punca pergaduhan dan perceraian, malah akan menyebabkan tekanan dan gangguan serius dalam kehidupan seseorang Rasa marah ni boleh disebabkan oleh perihal dalaman dan luaran Biasanya ia melibatkan perubahan fisiologikal dan biologikal seseorang ketika marah, tekanan darah dan denyutan jantung akan meningkat, begitu juga dengan hormon tenaga, adrenalin dan noradrenaline. Jadi anda ingin hidup dengan lebih gembira dan sihat, kawal kemarahan anda sebaiknya.

Bertenang

Tarik nafas dalam-dalam dan kosongkan fikiran. Ini mungkin dapat membantu anda menenangkan diri. Jika perlu, dapatkan bantuan profesional atau beli buku-buku berkaitan teknik menenangkan fikiran. Ambil nafas dalam-dalam (dari bahagian diafragma). Jangan bernafas dari dada kerana ia tidak akan menenangkan anda. Bayangkan nafas anda seolah-olah keluar dari perut. Secara perlahan-lahan ulangi perkataan 'bertenang' dan 'jangan susah hati'. Ulanginya dalam diri anda sendiri sambil mengambil nafas yang dalam. Gunakan daya imaginasi anda untuk membayangkan suasana yang menenangkan, tidak kiralah sama ada ia hanya imaginasi ataupun dan kenangan lama. Lakukan latihan ala-ala yoga yang boleh menenangkan otot-otot anda dan menenangkan perasaan.

Susun semula pemikiran

Ingatkan diri anda; marah tidak dapat menyelesaikan masalah.... Ringkasnya di sini, teknik ini bermaksud anda perlu mengubah cara pemikiran. Kebiasaannya seseorang yang sedang marah akan menghamburkan kata-kata caci maki, menyumpah-nyumpah atau bertindak keterlaluan. Pendek kata, pemikirannya akan berubah serta-merta. Jadi, setiap kali berasa marah, cuba tukarkan perkara-perkara tensebut dengan sesuatu yang lebih rasional. Contohnya, katakan pada diri anda; 'Ia sungguh mengecewakan', 'ia memang teruk', 'segalanya sudah musnah' dan 'saya faham yang saya sangat sedih kerananya, tapi ia bukan bermakna harapan tidak lagi ada dan marah bukanlah jalan penyelesaiannya'. Berhati-hati dengan kata-kata 'tidak mungkin' atau 'selalu' ketika bercakap tentang diri anda dan orang lain. Contohnya, 'mesti ni tak pernah boleh digunakan' ATAU 'awak ni selalu lupa benda-benda penting'. Ini kerana ayat-ayat begini akan membuatkan anda atau orang lain rasa patah semangat untuk menyelesaikan masalah yang berlaku ketika itu. Ingatkan diri anda; marah tidak dapat menyelesaikan masalah.

Selesaikan masalah

Kadangkala kemarahan atau kekecewaan itu timbul kerana beberapa masalah dalam hidup. Tapi bak kata orang, setiap masalah ada penyelesaiannya: •Rangka perancangan anda. •Jangan lupa semak perkembangannya. •Selesaikan masalah dengan cara yang paling baik tapi jangan terlalu menyalahkan diri sendiri jika anda tidak dapat memenuhi perancangan anda. •Berusaha sebaik mungkin akan mengurangkan tekanan anda, walaupun ia mungkin tidak selesai serta-merta.

Komunikasi yang baik

Kebiasaannya orang yang sedang marah terlalu cepat membuat kesimpulan terhadap sesuatu dan ia boleh jadi tidak tepat. Jika anda menghadapi satu perbincangan hangat yang mungkin mencetuskan kemarahan, anda patut bawa bentenang dan fikirkan sebaik-baiknya terlebih dahulu .Usah suarakan perkara pertama yang terlintas di fikiran serta-merta tanpa berfikir. Jadilah seorang pendengar yang baik - terutamanya pada perkara-perkara yang boleh menyebabkan kemarahan. Jika anda dikritik, jangan melawan. Banyakkan mendengar dari pihak tersebut. Kekalkan ketenangan dalam diri anda bagi mengelakkan keadaan jadi lebih buruk.

Bertukar angin

Kadangkala, suasana sekeliling membuatkan kita rasa tertekan. Masalah tanggungjawab yang banyak pula amat membebankan dan semua ini membuatkan anda manah. Jadi anda haruslah membuka ruang pada diri sendiri. Luangkan masa untuk melakukan perkara-perkara yang anda suka seperti bercuti dan sebagainya untuk memperbaharui mood anda. Mencari alternatif Jika sesuatu perkara itu sudah dijangkakan menimbulkan kemarahan, anda harus bijak mencari alternatif untuk mengelakkan dari berdepan dengan masalah itu. Sebagai contoh, jika kesesakan jalan raya sering menyebabkan anda marah, gunakan pengangkutan lain sepenti komuter, LRT dan sebagainya untuk ke pejabat. Marahlah secara sihat Kemarahan adalah emosi normal manusia. Dengan itu, harus diberi perhatian bahawa emosi yang satu ini juga penting untuk kita terus hidup dan untuk mempertahankan diri. Marahlah dengan cara yang wajar dan terkawal tanpa diikuti dengan kekerasan atau kata-kata kesat. Tapi usah memendamnya kerana kemarahan yang tidak diluahkan akan memberi kesan negatif terhadap seorang individu itu.

kawal lah Rasa kemaRahan itu

kamu mampu kwal rasa kemarahan itu
yang mampu membawa kenurukkan dalam diri sendiri
buang rasa benda yang menyakitkan
berzikir dengan nama Allah
InsyaAllah dengan keizinNya lenyap laaa rasa dendam yang membara

marah itu amalan makhluk laknat semata
biar apa dugaan melanda
redha dan sabar jalan yang terbaik untuk kita
aahhhhh lemahnya aku dikuasai rasa kemarahan itu beberapa hari lalu
pasti aku di tertawakan oleh mereka yang suke menyesatkan manusia
dan hanya menambah dosa ku sahaja


aku...aku....aku....
jika aku hanya mampu berkata
sampai bila aku harus berjaya
menangis laaaa aku semahunya
andai diri tak kuat melawannya
sukar untuk aku kawal segalanya

pergi dari aku
jauh kau dari aku
aku tak perlukan perasaan busuk seperti itu ada dalam diri aku
tanam rasa kasih yang membara
satu perasaan yang nikmat
satu perasaan yang hebat
lahir dari ketulusan nurani
perasaan yang indah di kurniakan oleh NYA

antara perasaan yang murni
sentiasa memaafi walau apa yg terjadi
siapa aku untuk menghukum mereka
siapa aku ??

marah
merah seperi darah
menyala laksana api
jadi laaa air untuk memadam api itu
lemparkan senyuman jika mampu
tanamkan dalam diri
insyaAllah berjaya nnti



Friday, 7 October 2011

marah rs nak marah ajer :)

acaner nak kawal rasa marah ek
contohnya bila korang dah sabar giler laaa pada st kedaan tu
dan ia dah agak lama laaa
menghadapi org yang muka tembok
yang tak faham bahasa
huhhuhuhu
tiba2 satu keadaan tu korang meletupssssssssss
buat korang rasa meluat nak tgok orang tu
pena tak????

huaaaaaaa
ya Allah, perbanyakkan laaaa kesabaran dalam hati aku ini....aminnn

Thursday, 6 October 2011

Biarkan air mata ini mengalir keranaMU

If air maa ini mengalir untuk MU
aku amat bersyukur
setidak2nya aku masih sedar aku hanyalah seorg hamba MU

Tika air mata ini mengalir
kerana aku takutkan Mu
aku amat bertuah 
kerana sekurang2nya aku masih tahu di mana kedudukanku

Jika air airmata ini mengalir mengingati MU
aku berharap moga aku akan terus begini
untuk mendapat rahmat MU
dan tahu diri MU adalah Tuhanku

Andai airmata ini kering kerana MU
aku redha
kerna sesungguhnya semua itu adalah kemahuan MU
dan sebahagian dari dugaan MU
dah sesungguhnya hanya KAU yang tahu apa yang terbaik untukku

Aku manusia yang cukup lemah
sering melakukan kesalahan di atas kekhilafanku
sesungguhya KAU lah maha segala
padaMU ku jua aku mengadu
PadaMU jua ku meminta
Tiada Tuhan yang layak disembah selain ALLAH








Wednesday, 5 October 2011

Doa Qunut


Hari ni sy terpanggil untuk share doa Qunut ni pada semua and maknanya sekali, dalam apa yang kite tak sangka, ade juga sesetengah org yang still tak hafal bacaan ini kan? sebab pena terjadi pada orang2 yang sy pena kenali...so sama2 laaa kite cuba tingkatkan amalan kite, lg pun bacaan ini adalah bacaan dalam solat subuh kite..sama2 kite belajar and share ilmu..tak rugi kan?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Doa Qunut Serta Bacaannya
by wazy

Assaalamualaikum…
nak kongsi dgn korang Doa Qunut ni…so.. mudah-mudahan dapat la pahala lebih bila ada qunut semasa solat subuh…

Maksudnya:-
Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki.Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan.Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin.Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku.Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau.Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu.Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi.Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau.Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau.Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.

Bacaan Dalam Rumi

Allah humah dini fiman hadait.
Wa’a fini fiman ‘afait.
Watawallani fiman tawalait.
Wabarikli fimaa a’tait.
Waqinii syarramaa qadzait.
Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alaik.
Wainnahu layadziluman walait.
Walaa ya’izzuman ‘adait.
Tabaa rakta rabbana wata’alait.
Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
Wa-astaghfiruka wa’atubu ilaik.
Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.

Tuesday, 4 October 2011

Ku sangka panas hingga ke petang,rupanya hujan di tengahari

Hari ni aku nak kisahkan tentang yang berkaitan dengan hujan....pg ni hujan turun dengan lebat sekali...alhamdulillah rahmat tak terperi....

Tadi masa aku dalam perjalanan ke office,senario pertama aku terpandang seorg pemuda berlari-lari dalam hujan..motif aku tak pasti...senario kedua,orang yang naik motosikal mencari tempat berteduh dari meneruskan perjalanan,senario ketiga tentang orang menunggal motosikal yang still meneruskan perjalanan walau hujan turun dengan lebatnya....hanya bersandarkan dengan baju hujan,tapi pasti still basah kan?

Beruntungkan mereka yang mampu memiliki kereta, termasuk aku...walau kete aku tak laa besar mana,tp cukup tuk melindungi aku dari panas dan hujan...alhamdulillah..rahmat yang tak terhingga kan...cuba bayangkan if aku juga seperti mereka2 yang naik motosikal tadi....smpi office msti dah basah kuyup or still kat rumah lagi menantikan hujan reda...


Apa yang aku nak sampikan kat sini, bersyukur dengan apa yang kita miliki (ni termasuk tuk aku gak), tak semua orang mampu ada seperti apa yang kite ada....kdg2 aku perasan gak, bila kite ni ade sesuatu tu, kite tak pena nak rasa puas dan nak lagi lebih dari apa yang kite ada...masyaAllah...lekanya kite ni kan...

Monday, 3 October 2011

Lets improve our brain yurk

http://www.lumosity.com/personal-training-plan

Meh kite amalkan bersama

http://langkahmindapositif.com/2010/07/20/amalan-harian-nabi-muhammad-saw-dan-kelebihan-berselawat/%22%3EAmalan

Mimpi yang seRupa

Menghadapi mimpi seRupa Apakah tanda nyer??
Di ganggu tika mata terpejam lena
Menjerit tak mampu membuka suara
Hanya Kalimah Allah yang mampu di baca
Walau suara hati penganti bicara
Menjerit memanggil teman yang ada
rupanya tiada siapa yang mampu mendengarnya

Ooo apakah petandanya
Dugaan lagi yang harus aku terima
Hanya Allah yang mengetahui segala
Aku terima semuanya
Walau berat mana
Kuatkan diri menerima segalanya

Ya Allah....andai ini ujian mu pada kami
Tetapkanlah hati kami ini terus kepadaMu
Jangan biarkan kami terleka dengan permainan yang penuh tipu
Sesungguhnya aku percaya Setiap apa yg berlaku
Hanya diriMu tahu apa sebabnya
Jika ini lah yang terbaik untuk kami
Kami redha hadapinya yang redha


Ya Allah Ya Allah Berikan kami hidayahmu
 Untuk terus dekatkan diri kpdMu
Sesungguhnya kami hamba Mu yg lemah dan x berupya menepis apa yang ada
Hanya berserah diri  pada Mu
Tuhan mentadbir seluruh alam


Saturday, 1 October 2011

Jauh perjalanan ini terlalu jauh

Aku jalan merentasi lautan
Merentasi sempadan
Terlalu istimewa setiap ciptaan
Aku bersyukur hidup penuh kenikmatan
Dapat merasa setiap yang Dia ciptakan
 Oh untungnya aku Bertuahnya aku
Bukan Kekal ia beGitu T
iba saatnya akan di ambil rasa Itu


Indahnya kehidupan
Andai ia bijak di nilai
Mempunyai kasih sayang sesame insan
Ikhlas nurani hubungan berpanjangan
 Emas belian bukan satu kepentingan
Cukup hidup hanya di rahmati Tuhan
InsyaAllah bahagia berpanjangan




Ooooh bermaknanya hidup ini Setiap hari sering mengingati diri Walau adakalanya terbabas sendiri
Semua punca kebodohan diri
Perasaan syg sering ku tanam Bukan hanya tuk sesame insan
Untuk Mu jua yg ku harap dengan penuh harapan
Cinta ku yang satu
pasti ntuk Mu yang satu



Masih aku Lena terlena aku

Aku Lena di buai rasa
Aku Lena hingga ku tak rasa
Ahhh...sampi bila harus aku Lena
Lena buat aku Lena
Lena aku Lena tak bisa
Tak bisa aku ungkai dengan kata
Cuma aku yg faham dan rasa
Allah jua tahu segala
Apa Lena buat aku terlena
Ooooo Lena aku Lena terjaga
Jangan aku begini Lena
Zikir amalkan semat didada
Meminta pada yang Esa
Berserah pada yang Kuasa
Mohon aku tidak terlena
Dibuai rasa keindahan yang sementara
Andai berjaya harungi segala
Di akhirat jua tempat bersua
syukur aku tiada terhingga
padaNya tempat ku mengadu jua