Monday 10 October 2011

kawal lah Rasa kemaRahan itu

kamu mampu kwal rasa kemarahan itu
yang mampu membawa kenurukkan dalam diri sendiri
buang rasa benda yang menyakitkan
berzikir dengan nama Allah
InsyaAllah dengan keizinNya lenyap laaa rasa dendam yang membara

marah itu amalan makhluk laknat semata
biar apa dugaan melanda
redha dan sabar jalan yang terbaik untuk kita
aahhhhh lemahnya aku dikuasai rasa kemarahan itu beberapa hari lalu
pasti aku di tertawakan oleh mereka yang suke menyesatkan manusia
dan hanya menambah dosa ku sahaja


aku...aku....aku....
jika aku hanya mampu berkata
sampai bila aku harus berjaya
menangis laaaa aku semahunya
andai diri tak kuat melawannya
sukar untuk aku kawal segalanya

pergi dari aku
jauh kau dari aku
aku tak perlukan perasaan busuk seperti itu ada dalam diri aku
tanam rasa kasih yang membara
satu perasaan yang nikmat
satu perasaan yang hebat
lahir dari ketulusan nurani
perasaan yang indah di kurniakan oleh NYA

antara perasaan yang murni
sentiasa memaafi walau apa yg terjadi
siapa aku untuk menghukum mereka
siapa aku ??

marah
merah seperi darah
menyala laksana api
jadi laaa air untuk memadam api itu
lemparkan senyuman jika mampu
tanamkan dalam diri
insyaAllah berjaya nnti



No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...