Tuesday 4 October 2011

Ku sangka panas hingga ke petang,rupanya hujan di tengahari

Hari ni aku nak kisahkan tentang yang berkaitan dengan hujan....pg ni hujan turun dengan lebat sekali...alhamdulillah rahmat tak terperi....

Tadi masa aku dalam perjalanan ke office,senario pertama aku terpandang seorg pemuda berlari-lari dalam hujan..motif aku tak pasti...senario kedua,orang yang naik motosikal mencari tempat berteduh dari meneruskan perjalanan,senario ketiga tentang orang menunggal motosikal yang still meneruskan perjalanan walau hujan turun dengan lebatnya....hanya bersandarkan dengan baju hujan,tapi pasti still basah kan?

Beruntungkan mereka yang mampu memiliki kereta, termasuk aku...walau kete aku tak laa besar mana,tp cukup tuk melindungi aku dari panas dan hujan...alhamdulillah..rahmat yang tak terhingga kan...cuba bayangkan if aku juga seperti mereka2 yang naik motosikal tadi....smpi office msti dah basah kuyup or still kat rumah lagi menantikan hujan reda...


Apa yang aku nak sampikan kat sini, bersyukur dengan apa yang kita miliki (ni termasuk tuk aku gak), tak semua orang mampu ada seperti apa yang kite ada....kdg2 aku perasan gak, bila kite ni ade sesuatu tu, kite tak pena nak rasa puas dan nak lagi lebih dari apa yang kite ada...masyaAllah...lekanya kite ni kan...

No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...