Friday, 25 January 2013

Aku sayangkan Malaysia

Hurmmm
sekarang ni tak rasa aman
kat mana-mana ada pergaduhan
Manakah perpaduan??
Ah...knp mudah di pergunakan?
Sekali imbas ternyata kelihatan
Butakah penglihatan?

Nak kata kurang pandai
Allah dah kurniakan akal fikiran
Jadi..knp tak di pergunakan?
Mengapa yang Islam tak abis-abis nak berantakan?
Salahkah bersatu?
Mempertahankan tanah melayu
Jangan biarkan islam tenggelam
Bersama ketidak cerdik akal fikiran
Bersatu dengan org bukan islam
Itu bukan tindakan bijak
Nampak sngat dah terdesak nak kuasa
Hingga sanggup buat apa je
ah......
Sian rakyat yang tulus menyokong
Hakikat sebenar........
Mereka dipergunakan....
Dan mereka tak sedar....

Maaf,
Maaf,
Maaf,
Aku pun mmg nak islam membangun
Tapi bukan ini caranya
If aku tak diberi pilihan pun
Tak mungkin aku nak menyokong pemerintahan kafir
TAK MUNGKIN!
Kau tak akan mengerti
Bila mereka menguasai

Sekarang ni pun aku boleh lihat
Agama kite sesuka hati nak persenda
itu pun masih buta??
Kalimah Allah sesuka hati mereka nak letak dalam bible
wey....tak kan nak diam je!
If mereka menggunakan nama Allah dalam menyebarkan agama kite
Mana letak ISLAM ni????
serious aku sedih.......

Rakyat Malaysia masih beruntung
Mahukah kite menjadi seperti negara lain?
Turki,Perancis dll
Di mana Islam itu tidak di hormati???
Mahukah???

Marilah sama-sama kite berdoa
Semoga negara kite sentiasa aman
Semoga Islam kite bersatu
Semoga pemimpin sekarang adil, saksama
Dan memperjuangkan ISLAM itu yang utama.
Mengikut landasan yang betul
DOA!DOA!DOA!
Mengharapkan perubahan diri seorang
Agar yang buruk ditinggalkan
Ya Allah...indahnyaaa......
Andai semua umat islam dapat berfikiran begini
Itulah sebaik-baiknya kehidupan islam
Bukan mendoakan  kecelakaan

Ah...apalah ada pada suara aku.........
Tapi aku sangat harapkan keamanan....Ya Allah....
Ya...Rasululluah......bantulah umatmu....



No comments:

Post a comment

Thanks frens :D

"Kehilangan" kucing kesayangan Mulat, Pocil, Popit

Assalammualaikum... Mulat. Entry ni sebenanrnya dah lama ada dalam draft, cuma aku tak publish . Waktu tu aku masih beremosi bila aku ...