Wednesday, 30 January 2013

Bila diri diduga

Kemana aku pergi
Sering diutarakan soalan yg sama
Kadangkala tak mampu membalas setiap kata
Perubahan diri sering dipersoalkan mengapa
Hati bahagia mungkin Itu jawapan terbaik sebaiknya

Aku sendiri tak menyangka
Namun kuasa Allah mengatasi segala
Siapa aku untuk menidakkan segala
Setiap yang datang aku harus terima
Setidak-tidaknya aku diberi peringatan
Apa yang Ada bukan hak aku selamanya
Kesabaran itu yang perlu diutama
Iman perlu tebal didada
Bagi menghindar prasangka pada yang Maha Esa

Kadangkala aku tersungkur aku kecewa
Kadangkala aku terleka dgn reality sbnarnya
Kadangkala aku mengenang nasib yg hiba
Tp bila pk balik semua tu untuk ape??
Bukankah setiap sesuatu yg Allah turunkan
Ada Sebab Dan hikmahnya?
Jadi mengapa aku harus berduka cita?
Biar kan saja ape orang nak kata

Setelah berbulan menghadapi dugaan ini
Pahit maung perit jerih dihadapi
Hati masih berdiri teguh terhadap takdir ilahi
Susah senang bersama di lalui
Manisnya nikmat Allah pinjamkan
Ketika aku diberi dugaan
Dikirimkan aku seorang teman yang baik hati
Yng tak jemu memberi sokongan diri
Alhamdulillah Indahnya tak terperi

Pelbagai usaha di lakukan
Cabaran amat berat untuk diri
Mempelajari erti redha
Mempelajari erti ikhlas menerima
Mendalami Kekuasaan ilahi
Walau berat dugaan Demi dugaan menanti
Aku harus cekal

Tika aku meninggalkan coretan di alam cyber
Alhamdulillah sedikit Demi sedikit perubahan aku terima
Sentiasa menadah tangan memohon bantuan
Dari Maha Pencipta
Adakala aku terlena
Namun aku dibangunkan dari lena
Ya Allah bersyukurnya aku
Tahap mana penyembuhan yang di beri pada aku
Aku terima dengan hati terbuka
Apa yang aku miliki bukan hak milik aku selamanya
Terima kasih Allah
Tuhan pemilik alam semesta


Cetusan hati







2 comments:

  1. Untungnye pandai mencurahkan rasa melalui nukilan..
    www.hudamarissa.com

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, Huda pun in sha Allah boleh

    ReplyDelete

Thanks frens :D

"Kehilangan" kucing kesayangan Mulat, Pocil, Popit

Assalammualaikum... Mulat. Entry ni sebenanrnya dah lama ada dalam draft, cuma aku tak publish . Waktu tu aku masih beremosi bila aku ...