Thursday 7 February 2013

Mimpi yang panjang

Hidup ini terlalu indah untuk aku kotori
Berpaling kebelakang
Sesuatu yg tak mungkin akan jadi
Lumrah manusia seperti aku

Hari ini bila kite jatuh sendiri
Kite tersedar dari mimpi
Itu hanya seketika, aku pasti
Esok-esok utamakan duniawi
Emmmm...siapa sebenarnya yang kejam pada diri?
Duniakah?
orang lainkah?
Atau diri kite sendiri??

Hahahaha..tiba-tiba aku tersenyum sendiri
Manusia manakah yang suci
Yang sentiasa mampu melihat keburukkan sendiri?
Jari satu sentiasa menunding
Tapi sayangnya tak pernah sedar
Jari yang empat lagi menuju diri sendiri

Cuba kongsi cerita
Aku mahu tahu
Siapakah yang selalu puas dengan apa yg dia ada?
Jangan sekali kau berdusta
Allah tahu segala

Kadangkala mulut lancar berbicara
Redha, ikhlas, syukur
Sampaikah pada hati kite?
Sukar diungkap
kerana kite sendiri susah nak pasti
Dimanakah tahap keredhaan hati

Aku tak sempurna
Aku juga banyak dosa
Stiap hari aku fikirkan apa yang akan aku terima
Bila tiba harinya kelak
Aku cuba untuk menjadi diri aku
Walau aku tergelincir jauh dibelakang
Tapi aku cuba
Semoga dalam kelemahan aku ini
Kelemahan orang-orang yang aku sayangi
Akan dibantu oleh-Nya
Amin....amin...amin










No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...