Tuesday, 9 July 2013

Allah pembuka pintu segala rezeki

Banyak kali aku pesan dalam diri aku
Pintu rezeki aku bukan pada sapa-sapa

Banyak kali aku ingatkan diri aku
Rezeki itu datangnya hanya dari Allah

Acapkali aku tanamkan dalam hati aku
Jika aku inginkan sesuatu aku kena rajin berdoa
dan aku juga kena berusaha bila aku mahukan sesuatu
selepas itu segala keputusan berserah kepada Allah

Jika apa aku mahu, bukan rezeki aku
aku buat macam mana pun
ianya tetap bukan untuk aku
yakin!!!ada yang lebih baik dari apa yg kita inginkan
Ingat! hendaklah bersangka baik terhadap Allah...
setiap apa yan berlaku mempunyai hikmah yg tidak kite ketahui...
sesungguhnya perancangan Allah sangat indah

bila aku berada dalam situasi pasar/Bazar
ramai peniaga yg menjual product/barang yg sama
bila aku beli kat seseorg peniaga tu
aku yakin, bahawa itu adalah rezeki untuk dia yg Allah aturkan
Allah mengerakkan hati aku menjadi pelanggan peniaga tu kan?
Bukan kah ini sesuatu yang indah....
sesungguhnya....
Rezeki itu sememangnya dtg dari Allah
Percayalah!

No comments:

Post a comment

Thanks frens :D

"Kehilangan" kucing kesayangan Mulat, Pocil, Popit

Assalammualaikum... Mulat. Entry ni sebenanrnya dah lama ada dalam draft, cuma aku tak publish . Waktu tu aku masih beremosi bila aku ...