Tuesday 8 April 2014

Nota Diri

Assalammualaikum..

Selamat & Selamat & selamat pagi


Sesungguhnya Kami telah menempatkan kamu sekalian di muka bumi dan Kami adakan bagimu di muka bumi (sumber) penghidupan. Amat sedikitlah kamu bersyukur.” (Surah Al-A’raaf; ayat 10)

kita sebenarnya tidak layak untuk mempertikaikan apa yang Allah telah sediakan buat kita. Kita seharusnya sedar akan hikmah dari apa yang Allah jadikan. Mungkin itu adalah balasan yang terdahulu dari dosa kita. Ataupun mungkin sahaja dugaan Allah membuatkan kita lebih mengenali siapa kita dan tujuan kita hidup di atas muka bumi Allah ini. Iringilah dugaan ini dengan redha dan penuh kesabaran.

Cuba sama-sama kita renungkan, dengan usia kita yang telah menjangkau kedewasaan ini, adakah terlihat usaha dan jasa kita pada agama seperti sahabat-sahabat baginda SAW dulu, ataupun seperti Rasulullah SAW sendiri? Pasti sukar untuk menyatakan ia telah terlihat. Hanya dibibir menyatakan Rasulullah SAW adalah qudwah hasanah, namun ke mana pergi praktikal hadis yang sepatutnya diikuti?

No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...