Thursday 29 September 2011

Apa yang harus aku pelajaRi

Apa yg harus aku pelajari hari ini?
Tolong hargai diri sendiri
Apa yg harus aku pelajari hari ini?
Tidak akan mudah  lupa diri
Apa yang harus aku pelajari hari ini?
Menghormati kedua ibubapa ketika mereka ada di dunia ini
Apa harus aku pelajari hari ini?
Jangan sekali aku menyombong diri
Apa yg harus aku pelajari hari ini?
sentiasa mendekatkan diriku pada ilahi
Apa yang harus pelajari hari ini?
jadi seorang hamba yang di sayangi
Apa yang harus aku pelajari hari ini?
belajar dari apa yg berlaku di sekeliling diri aku sendiri
apa harus pelajari hari ini?
menerima segala ketentuaan Ilahi
apa yang harus aku belajar hari ini?
buang segala perasaan benci
apa yang harus aku pelajari hari ini?
tidak perlu ada iri hati
apa yg harus aku pelajari hari ini?
sentiasa cuba positivekan diri

huaaaarrgghh aku menguap sendiri
memikir2 apa yg pasti
andai aku sendiri tak mengerti
susah laaa aku nanti

hari ini ? kalo esok, , tulat kau harus yakini
segalanya tiada apa jauh beza seperti apa kau lalui
jika kau begini
begitu
di sana sini
kau pun tercari-cari
sama aku seperti
hihihihihi
sebenarnya tiada apa beza pada hari
asalkan kite tau apa sebabnya kite terjadi
pasti mudah perjalanan ini



No comments:

Post a Comment

Thanks frens :D

Cerita tentang TECIK - my cat

Assalamualaikum. 28 Dec / 23.05pm / Tecik Ingat lagi kali pertama Allah temukan aku dgn tecik, kat pasar borong pandan, masa aku tgh ba...