Thursday, 15 September 2011

Lagi lagi uang,uang,uang

Uang tu sama erti dengan duit yer daaakk??di akui leR duet ni menjadi st kepentingan Untuk zaman Skrg??x kan zaman Skrg jer??dulu??hehehe...ehiksss ehokssss....meh aku jawapkan,sndiri tnya..sendiri jawab...alaaaa sapa2 yang fikiran yg adventure cikit msti Ada terselit gak persoalan mcm ni...abis kalo x pk soalan mcm ni...x adventure laaa...mmmmm..zzzzzz...dah2....bukan Itu yg aku nk bg tau....just nak share jer...tiba2...ms aku dok kat Dapur tadi....aku terpk kan hal ni....betapa uang ni mampu melakukan ape jer...walaupun x b'nyawa....mngapa terlalu hbat ek smpi cam tu sekali...x bernyawa tp mcm b'kuasa lak dia..uh u uh...... Sbb duet mnusia snggup mencuri Sbb duet mnusia snggup berbunuh Sbb duet gak mnusia ni alpa Sbb duet mnusia sombong dan takbur Sbb duet mnusia ingkar Sbb duet mnusia snggup memutuskan persaudaraan Sbb duet maruah mudah tergadai Sbb duet mnusia menngis Sbb duet mnusia menipu Sbb duet mnusia snggup memukul Sbb duet mnusia mudah lupa Sbb duet manusia sengsara Sbb duet mnusia lupa jalan kehidupan sebenarnya Sbb duit mnusia lupa mana datangnya Dan banyak lagi............ Namun setiap orang mempunyai pandangan nya....mugkin x sama dengan aku...mugkin lg bernas... Aku bukan sapa2...aku Cuba luahkan sesuatu yg tercetus dalam hati aku....perrghhhhhh! Mcm sasterawan....Keh3 Keburukkan may b lagi banyak Dari kebaikkan....redhalah dengan apa yg telah Allah kurniakan.. Hidup bukan Kekal di dunia Akhirat yang utama Biar tak banyak Wang ringgit Namun hati sentiasa senang dan tenang mengingatinya... InsyaAllah

No comments:

Post a comment

Thanks frens :D

"Kehilangan" kucing kesayangan Mulat, Pocil, Popit

Assalammualaikum... Mulat. Entry ni sebenanrnya dah lama ada dalam draft, cuma aku tak publish . Waktu tu aku masih beremosi bila aku ...